Elektronické dávkování Gaslube
Tlakové – elektronické – přesné – dávkování aditiva
Ojedinělý systém který se zásadně odlišuje od elektronických dávkovacích zařízení ostatních výrobců tím, že aditivum je tlakově dávkováno do plynových vstřikovačů a ne do sacího potrubí respektive pod škrtící klapku (tuto možnost má samozřejmě také). Aditivum tak prochází plynovými vstřikovači kde mimoděk vykoná neocenitelnou službu – rozpuštění těžkých parafínů a olejů pocházejících z LPG a promazání styčných ploch pístků vstřikovačů. Touto jednoduchou metodou je o vstřikovače perfektně postaráno a není nutné je čistit samostatně s demontáží a rizikem jejich poškození. Přimazávání také přispívá mnohem delší životnosti vstřikovačů LPG.
Tuto přednost lze samozřejmě využít pouze u vstřikovačů kompaktibilních k této technologii! Při použití této metody v kombinaci s nevhodnými vstřikovači mohou nastat provozní problémy které nezkušený mechanik bude hledat úplně jinde což může způsobit finanční újmu zákazníkovi a mechanikovi potažmo nejen finanční újmu, ale třeba i negativní reference. Proto je velmi důležité znát které vstřikovače nejsou pro tlakové dávkování aditiva vhodné.
2 v 1 – ochrana motoru aditivem a čištění s promazáním plynových vstřikovačů
Unikátní elektronický systém dávkování aditiva pro motory na LPG /CNG ! Aplikace aditiva je prováděna prostřednictvím tlakové dávkovací jednotky do přívodní hadice plynu za filtr plynné fáze. Aditivum prochází přes plynové vstřikovače a je rovnoměrně rozdělováno do válců. Tento způsob aplikace poskytuje zároveň dvě velmi žádoucí funkce:
Jak elektronické dávkování Elektronic Valve Protector funguje?
- Aditivum prochází přes plynové vstřikovače které zároveň čistí a maže – tato funkce je možná pouze s tímto vysokotlakovým dávkováním. Vstřikovače jsou trvale čištěny a jejich pístky neběhají nasucho, ale jsou trvale mazány – nepoměrně delší životnost vstřikovačů, ale zejména jejich spolehlivost! Nedochází k jejich zalepování parafíny z LPG.
- Aditivum je přesně dávkováno v celém rozsahu provozního režimu motoru v závislosti na délce vstřiku plynových vstřikovačů. Narozdíl od konkurenčních podtlakových systémů třeba i elektronicky řízených u kterých je aditivum nasávané podtlakem pouze při deceleraci(brždění motorem)a na volnoběh, u systému Elektronic Valve Protector je aditivum dodáváno ve všech pracovních režimech a vždy v odpovídající dávce. Tím je zajištěna nejen kvalitnější ochrana motoru, ale také efektivnější a úspornější využití aditiva mj. také tím, že při jízdě na benzín není dávkování aktivní narozdíl od podtlakových zařízení.
Systém Elektronic Valve Protector umožňuje tyto funkce:
- aditivum je dávkováno přesně a pouze v případě potřeby – při jízdě na benzín systém není aktivní
- nedochází k nadměrnému nebo naopak nedostatečnému dávkování
- konzistentnní a přesné přizpůsobení dávky v celém spektru pracovního režimu motoru – aditivum je dávkováno přesně podle toho jak pracují plynové vstřikovače – dlouhý vstřikovací čas znamená velkou dávku aditiva, krátký vstřikovací čas znamená malou dávku aditiva. Během CUT-OFF je dávkování zastaveno. Tím je zajištěna plnohodnotná ochrana například při dlouhodobé jízdě po dálnici kde klasický podtlakový systém paradoxně aditivum nedávkuje neboť při zatíženém motoru není v sání motoru potřebný podtlak.
- signalizace nízké hladiny aditiva s možností automatického přepnutí do benzínu při úplném vypotřebování aditiva(nemusí být aktivováno)
- dvojí účinek aditiva aplikovaného přes vstřikovací ventily plynu – ochrana a čistota vstřikovačů plynu a ochrana ventilů a ventilových sedel motoru
- možnost použití libovolného aditiva které lze jednoduše doplňovat
- přesné a konečné seřízení bez nutnosti „kontroly každou hvíli“ díky digitálnímu řízení a dávkování krokovým čerpadlem vytvářejícím tlak až 5 bar .
- snadná montáž
- díky použití vysoce kvalitních a odolných materiálů a jejich špičkovému zpracování je systém dlouhodobě bezporuchový a spolehlivý.
- tlakovou jednotkou je možné aplikovat libovolná aditiva dostupná na trhu s aditivy pro ochranu ventilů a ventilových sedel motorů provozovaných na LPG jako jsou:
GasLube, JLM, V-Lube,FLASH LUBE apod.
Technická data:
- Napájecí napětí 12V = (10-15V)
- Odběr proudu v klidu cca 30mA /6A při aplikaci dávky
- Maximální tlak pumpy 5 Bar
- Objem jedné dávky pumpy 50 micro litr aditiva
- Maximální dávkování 180 ml/hod
- Hmotnost 450g
- Rozměry 100x70x40 mm
- Rozsah pracovní teploty -20/+85°C
- Stupeň krytí IP54
- Materiál gumové těsnění a spoje VITON/ elastomer s vysokou teplotní odolností a stálostí včetně odolnosti proti účinkům olejů, benzínů a rozpouštědel.Systém Elektonic Valve Protector doporučují a prodávají jako nejlepší volbu pro dávkování do motorů tito výrobci aditiv pro ochranu motorů provozovaných na LPG a CNG:
V- LUBE německý výrobce aditiv
Německá firma ECR – výrobce aditiv Gaslube
Výhradní dovozce pro Českou republiku je firma Gasinsight s.r.o.